Sunday, June 7, 2009

KUCH KUCH HOTA HAI

Filem ini aku tonton ketika masih di USM, Pulau Pinang. Matrikulasi tahun dua ketika itu.

Aku dan teman-teman rapat menonton filem ini di Dewan Kuliah A, dengan membeli tiket RM2.00 seorang. Biasanya, pelajar-pelajar Pusat Pengajian Komunikasi yang suka menganjurkan tayangan perdana sebegini.

Yang paling tidak dapat kulupa, ketika sedang asyik menonton dan menghayati jalan cerita (ketika itu babak SRK tengah bersiul), tiba-tiba, bekalan elektrik terputus. Entah di mana silapnya....keadaan sudah mula hingar, tetapi suasana hingar menjadi sepi apabila seorang penonton (siswa) menyambung siulan SRK yang terputus....Fuh, memang best dan terasa seperti berada di lokasi penggambaran la pulak!

Filem ini sangat popular ketika itu...hinggakan di mana-mana sahaja kami boleh mendengar siulan ala-ala SRK itu. Bahkan, ada juga siswa yang cuba menggunakan teknik siulan tersebut untuk mengorat siswi pujaan....Gelagat yang sungguh mencuit hati!

Filem ini, sungguh menyentuh hati.....dari awal filem sudah menuntut titisan air mata apabila cinta Kajol tidak kesampaian. Memang hakikat kehidupan....lelaki biasanya lebih memandang rupa dan keayuan. Itulah yang menimpa Kajol, apabila SRK memilih Rani yang lemah lembut dan cantik berbanding dia yang agak kasar tingkahnya dan comot pula...(makes me wonder at that time...siapalah aku...).

Namun, cinta sejati tetap menang! Pertemuan semula Kajol dan SRK melalui anak SRK dan Rani, membibitkan semula cinta yang telah sirna. Pertemuan dua jiwa ini membuatkan hati masing-masing berdetak......seolah-olah ADA SESUATU antara mereka....

Filem yang sungguh romantis bagi saya....cinta yang digambarkan sungguh sempurna! Tetapi, adakah demikian sempurna juga cinta yang kita kecapi di alam realiti ini? Hurm....semoga ianya hampir sesempurna itu.....

No comments:

Post a Comment