Monday, June 8, 2009

CINTA - 5 CINTA DALAM SATU CERITA


Filem CINTA ini merupakan filem melayu pertama yang saya tonton bersama suami di PAWAGAM! Itupun setelah berhari-hari memujuk dan membodek....ahaks!

Suami saya memang bukan peminat filem melayu. Dia lebih meminati filem aksi. Mengajaknya ke pawagan untuk menonton filem melayu, apatah lagi filem cinta sebegini memang memerlukan aalasan yang munasabah. Saya begitu bersungguh-sungguh ingin menonton filem ini, kerana tertarik dengan promo di kaca televisyen dan komen-komen memberangsangkan di dada-dada akhbar hiburan. Demikian positif juga komen yang diberikan oleh teman-teman yang telah menonton filem ini.

Filem CINTA menggarapkan 5 kisah percintaan yang berbeza. Dari ketulusan cinta antara adik dan kakak, suami dan isteri, sehinggalah kepada kisah cinta antara dua insan yang baru saling mengenali di usia senja. Cuma, entah kenapa...saya rasa begitu terkilan dengan kisah percintaan antara Harris dan Airin. Cinta Harris terhadap Airin begitu menebal sehingga membina sebuah mahligai yang diimpikan bersama, tetapi sayangnya tidak sempat dihuni bersama lantaran kasih Airin yang telah beralih arah. Saya seakan tidak dapat menerima hakikat, cinta seorang isteri boleh pudar tanpa disedari.....dan beralih kepada lelaki lain. Harris bukanlah lelaki yang tidak sempurna sebagai suami....cuma mungkin silapnya dia...terlalu fokus dengan kerja sehingga lupa memperbaharui cinta dengan Airin. Atau mungkinkah impian dan keinginan Airin yang terlalu tinggi?

Saya menonton filem ini dengan pelbagai perasaan yang berbaur.....kagum, sayu, syahdu, dan jauh di sudut hati....saya mendoakan agar cinta saya dan suami tidak akan menjadi seperti cinta Harris dan Airin....Biarlah di hujung usia...cinta kami masih sarat...

Filem Cinta adalah filem terbaik bagi saya....filem yang santai dan membuai perasaan! Keluar sahaja pawagam, terasa cinta untuk suami semakin bertambah!

No comments:

Post a Comment